onsdag 19 augusti 2009

Tjabba, tjena, hallå...

Hemkommen ifrån jobbet, hyffsat pigg, på gott humör och känner att detta är min dag.
Håller tummarna ialla fall!!
Ska hämta Nellie tidigare idag ifrån dagis sen upp till Barnarp till mamma. Jag har äntligen fått en tid till banken för att kolla upp lite om vårt/mitt/hans lån osv. Och det är ju inte så himla smidigt att ta med sig en 2½ åring när man ska prata allvar. Så hon få vara hos sin mormor och morbror Felix så länge. Tror inte att hon gråter för det ;-)

Helgen närmar sig och på fredag är jag ledig för mödra besök plus att det är dags för glykostestet. (ett test för att se så att man inte har fått graviditets diabetes) Få se om man har gått upp något denna gång då. Barnmorskan var lite bekymrad över att jag enbart hade lagt på mig 2 kg på 25 veckor. Fast barnet mår ju som den ska och är pigg. Då ska det inte spela någon roll tycker jag. Ingen är ju gladare än jag! =) Man ska faktiskt gå ner sk*ten sen.

Annars är det lugna gatan här hemma. Nellie har varit på sitt bästa och underbaraste humör i flera dagar. Camilla och Patrik har fått deras efterlängtade lilla tjej.
En förlossning som tog 1h ifrån det att vattnet gick, hemma i hemmet, i sängen. Patrik och C`s mamma agerade barnmorskor. Så imponerad blir man!! Camilla, supermorsan number one!!

1 kommentar:

  1. Nu har vi landat här hemma, efter vårt lilla äventyr :) Det var en häftig förlossning men jag rekommenderar dig nog att åka in och göra jobbet där istället ;) Kul att läsa din blogg! Ha det så bra...Kram

    SvaraRadera