måndag 14 september 2009

Få dagar kvar...

Det var länge sedan jag försov mig och gjorde självklart det idag när jag hade tänkt att börja tidigt på jobbet.
Hade visst glömt att ställa klockan igår så det var tur att man vaknade självmant vid halv sju. Stress, stress så hann jag med nöd och näppe till tio över sju i alla fall.

Nellies dagis hade stängt idag, planeringsdag, så hon och pappsen har varit ute på äventyr hela dagen. Så nu har hon sovit i soffan sen kl 17 och vaknade till nyss. Välling! Vad det enda hon sa och sen var det god natt igen. Utslagen kallas det nog för va´?

På lördag är det äntligen dags för en tripp till Ullared! Alla mammors paradis när det är dags att uppdatera barnens garderob. Utan att överdriva så har Nellie knappt något kvar sen den stora rensningen jag hade för ett par veckor sen. Och sen ingen overall, inget regnställ, inga stövlar eller höstskor, ingen pyjamas i rätt storlek osv.

4 enstaka dagar kvar på jobbet innan det är dags för att gå hem för mamma"ledighet". Usch drar mig lite faktiskt. Jag är inte riktigt den där exemplariska hemma mamman som njuter för varje dag man är hemma. När Nellie hade kommit till världen var jag tillbaks på jobbet efter 5 veckor och jobbade lite extra på helgerna och veckorna. Så skönt att komma ifrån allt ammande & passande för ett litet tag. Men för att komma hem och gulla ihjäl sig med lill-pyret som låg och gurglade på golvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar