söndag 13 september 2009

Lugn, lugn...

Jag är här!
Det var varit enormt mycket nu i helgen så jag har faktiskt inte hunnit skriva av mig något.

Den årliga husvagns mässan har ägt rum på Elmia så då har jag "slavat" där uppe från morgon till sen eftermiddag. (Det är nog jätte-poppis hos F.-kassan.)
För er som inte vet så är jag värdinna för utställarna i deras restaurang, där besökare icke är välkomna. Så man är allt en viktig bit för att allt ska klaffa som det ska. Att de får den mat de vill ha, rätt bordplatser osv.
Min nya bästis denna mässan är familjen Samuelsson. Ni vet "Världens starkaste man/kvinna" plus två underbara barn. Jag har mött mycket folk genom mina 6 år som anställd på Elmia och jag måste säga att Magnus Samuelson är den absolut trevligaste människa jag har stött på, någonsin. Givetvis hans fru också.

Om ni föreställer er en vuxen på en sån där liten barnstol där halva kroppen och lite till är utanför. Så ungefär ser det ut när Magnus sitter på en vanlig köksstol =) Rätt rolig syn ärligt talat. Han är sjukt stor både till höjden och till bredden.

Sen har det varit bröllop. Tove och Dick Robsahm bytter ringar med varandra i Habo kyrka igår, lördag. Gisses vad tårar man fällde. Nellie tittade lite fundersamt på mig imellanåt. "-Mamma gjåter?"

Efteråt vad det middag med pappa som väntade. Hade helt plötsligt ingen barnvakt, på fredgas kvällen, så det fick helt enkelt bli enbart kyrkan på bröllopet. Men vad hade jag trott? Att man skulle få gå på en efterlängtad bröllopsfest som man inte gör så ofta och var väldigt taggad för? Ha!!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar