torsdag 1 oktober 2009

49 dagar kvar

En liten uppdatering om magen och den namnlösa bebben. Imorgon går jag in i v.34 alltså 6 veckor kvar med plus-minus 2 veckor. För en gång skull hoppas jag att jag går över något så jag hinner komma till rätta i det nya radhuset.
Idag var jag hos barnmorskan och allt såg kanon ut, igen. Hade inte gått upp gram sen senast, två veckor sedan. Eller jo nu ljuger jag, 1 hg mer visade vågen. Jag gillar inte att jag inte går upp och har tagit upp detta att jag är lite orolig. Men återigen så sa barnmorska att det är ingen fara så länge magen växer. Men magen hade ju bara vuxit 1 fnuttig cm sen sist.(de mäter magen när man ligger ner ifrån bäckenbenet upp till under brösten på ett ungefär) Har jag inte vuxit något till nästa gång så kanske det blir en tillväxt kontroll av barnet.

Så sen inskrivningen gäller dessa mått:
+4,4kg
sf-mått 32 cm
hjärtljud 140 slag/min
Och h*n är fortfarande fixerad (sitter fast med huvudet i bäckenet)

V.33

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar