måndag 26 oktober 2009

Sjukstuga

Slarvigt av mig att inte ha skrivit något sen i torsdags. Men vi har inte varit hemma och datorn har fått stanna hemma i sin vrå.

Fredags: En lugn hemma-kväll med självklart massor av mys-pys. Nellie valde en fruktansvärd äcklig dricka denna gång, Monsterdricka, illblå, super-söt och sliskig. Men hon gillade den tydligen.

Lördags: Begav vi oss ner till Loppis på Kulturhuset för att möta upp mamma, tidigt. Måste säkert ha varit 8-10 år sedan vi var på loppis. Men jag vet inte vad jag tycker. Jag har väldigt svårt för att köpa begagnade kläder när jag inte vet vem det är ifrån. Det blev i alla fall två böcker, ett memory spel, en bondgård med djur och ett par nya vinterkängor och allt till Nellie. Allt gick nog på 110 kr tror jag det var. Vidare ner till torget för att inhandla det obligatoriska lördags-godiset. Träffade pappa och hunden och Nellie blev överlycklig.
Sen åkte vi hem till mamma och övernattade där.

Söndags: Ja igår hände det inte många knop. Vi skulle ha gått tipspromenad men vädret var inte på sitt bästa humör, ösregn. Så vi tog oss en tripp upp till A6 och Ikea.
Köpte toning till håret så det ska jag slänga i idag. Tänkte försöka snygga till mig lite inför sjukhusbesöket som komma skall =)
Sen har vi varit på jourcentralen med Nellie. Dagen började med att hon klagade på att det gjorde ont när hon skulle gå på toaletten. Och av erfarenhet så ringde jag med en gång för när hon får urinvägsinfektion så sätter det sig på njurarna med en gång. Och det ville jag verkligen inte att det skulle göra, igen. (Sist var hon så dålig att hon fick va på sjukhus ett par dagar, ingen höjdare)
Men det var inga problem vi fick tid fort och det gick undan sen inne på jouren. Lite titt i öron, hals och mun. Lite känn och kläm, ett stick i fingret sen var vi på hemgång igen med en antibiotika-kur. En mycket bra läkare fick hon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar