lördag 7 november 2009


Ikväll har enbart jag och pappa varit ute och ätit mat, på Jensens. Kyckling, råstekt potatis med tzatsiki till blev valet. Tyvärr glömde jag att fota huvudrätten så ni får ett smakprov på desserten istället. Chokladkaka med mandel och skogsbärssylt. Vaniljglass med hasselnötter och vispgrädde vid sidan av. Okej att man kanske äter lite mer när man är gravid men nej jag fick inte i mig allt. (Förresten äter jag mindre denna gången, tänker kanske en aningen mer på vikten med för den delen). Efteråt tyckte pappa, som hade fått i sig ett par öl, att vi skulle gå och titta lite på stan. Vilket betydde att han ville gå vidare. Hamnade på O'learys och vi hann väl va där i 5-7 min innan en idiot kommer fram och börja prata med mig. Eller hänger halvt över en. -"Du vill inte hänga med hem sen i natt?" Ser inte idioten att man är höggravid!? Han i baren tjöt av skratt och jag blev bara så trött och förbannad och bad den raggande killen att dra åt helvete. Men nu så här efteråt, tack så mycket. Smickrande eller not! Sen insåg jag att jag har inget humör just nu för att vara ute på krogen. Kan bli väldigt otrevligt om nån säger fel saker till en gravid kvinna. Så nu ligger jag nerbäddad i sängen och längtar något fruktansvärt efter Nellie, som förresten är hos sin pappa idag och över natten. Det var inte igår man var själv. Hur ska jag kunna somna nu utan hennes snarkningar och konstiga läten?...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar