söndag 27 december 2009

Julen

Julen har varit helt underbar i år trots alla tråkigheter som har ägt rum tidigare i år. Nellie förstod och uppskattade allt till fullo i år vilket gjorde det hela ännu bättre.
Lilla Milton sov hela dagen och allt runt omkring honom så som gäster, mat och paket rörde inte honom alls.
Eftersom vår lilla familj nyligen har utökats så kände jag inte för att fara runt till släkten. Så jag bjöd hem alla i stället, 10st blev vi och fick så träffa alla på en och samma gång. Men tro inte att jag stod med all mat och förberedelser själv. Nopp, vi hade "knytis" och alla hjälpte till i köket när väl alla hade kommit. Perfekt, så det rekomenderar jag verkligen.
Gör en lista på det som ni vill ha med på bordet sen är det bara att dela ut vad var och en ska ta med sig!
Alla höll sams och det blev den bästa julaftonen någonsin. Barnens pappa kom på morgonen och fick så träffa dom också denna dag. Jag i all ära fick glatt ta på mig tomtedräkten och agera "snällefar". Nellie däremot har varit livrädd för tomten hela vintern men det gick förvånatsvärt bra när "han" väl kom. Fast hon vågade inte ta emot paketen eller ta i hand efteråt.





1 kommentar:

  1. Det var en fin bildkavalkad! God fortsättning på året och hoppas att nästa år blir ett bra år!

    SvaraRadera