onsdag 31 mars 2010

Får vara nog!

Från och med idag har jag sagt upp dotterns dagis plats. Jag stod inte ut mer med deras oseriösa inställning och deras opedagogiska arbetssätt.
Droppen var när de "glömde" bort hennes födelsedag och hon inte skulle vara där på minst en vecka (operationen). Det är väldigt sällan som någon kommer och möter henne när vi kommer på morgonen. Nellie är nämligen väldigt känslig på morgonen och behöver lite extra stöd ifrån personalen. Och jag påpekar det gång på gång, dag efter dag. Men det verkar inte gå in hos dom.
Det finns massor av brister som jag skulle kunna rabbla upp men ni förstår säkert grejen. Allt börjar redan på morgonen för Nellie då hon absolut inte vill gå till dagis. Ibland är hon nästan panikslagen när vi ska gå och då skär det i hjärtat på än. Och de hjälperinte precis till att göra det bättre för henne. Men efter en stund släpper det för henne enligt personalen.

Så idag ringde jag till dom och sa att vi tackar för oss. Det är i och för sig 2 månaders uppsägningstid men eftersom jag enbart betalar 260:-/mån så känns det som om hon inte behöver gå tiden ut.

3 kommentarer:

  1. jenny wallback2010-03-31 21:38

    Bra gjort! Hemskt att det ska behöva bli så. Pedagogik borde väl vara A och O när man arbetar med barn och människor!! Kram

    SvaraRadera
  2. Men fy vad hemskt!!! Stackars lilla Nellie.. Bra gjort av dig, hoppas du sa ett o annat till dom oxå!

    Kram

    SvaraRadera
  3. vad sysslar dom med undrar jag!?! dagis ska ju va något barnen älskar att gå till o inte en mardröm =( stackars Nellie. Får hoppas att du hittar ett bättre dagis till tjejen! kramar

    SvaraRadera