tisdag 30 mars 2010

Money, money, money....

...och så var de borta igen, pengarna.
Räkningarna är betalda, lånen är dragna och blöjorna är inhandlade.

Men idag, hör och häpna, fick jag ett brev ifrån försäkringskassan angående mitt bostadsbidrag som jag har väntat på sen i november. De hade beslutat att jag är berättigad bidrag och skulle få en rejäl summa utbetalt på torsdag som täcker upp de månader jag har väntat på.
MEN! Då har de kära f.-kassa människorna bara räknat med ETT barn?!! GAHHHH!!! Så det var bara att ringa till dom och fråga vad de tusan sysslar med på sitt kontor.
Tjejen i andra luren sjönk säkert sakta, sakta genom marken hördes det som och hon var säkert pionröd i ansiktet när jag var färdig med mitt lilla spontana tal. Hon bad säkert om ursäkt si så där sjutton gånger innan vi lade på luren. Så nu blir det ytterligare en utbetalning framöver.
Det är tur för dom att det blir rätt nästa gång!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar