onsdag 30 juni 2010

Den fruktande dagen

Idag skulle den bort, min visdomstand. Att dra ut tänder tycker jag inte är en så stor sak. Men grejen var denna gången att min lilla tand hade för det första inte kommit upp det minsta sen växte den vågrätt. Inte lodrätt som den ska göra för att komma upp. Så tandskiten växte och tryckte hela underkäken åt höger. Så idag tog jag tjuren vid hornen och opererade bort den. Själva ingreppet var någorlunda okej men efteråt höll jag på att svimma så sköterskan fick lägga mig i en patientsäng. Där låg jag och två gubbar mellan nittio och döden. Svullen som få och bokstavligen ritvit i ansiktet. Nu efteråt har jag rejält ont men jag trodde, och förväntar mig fortfarande, att det ska bli sjuhelsicke förjäkligt.

Lite lagom svullen och bedövad i halva ansiktet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar