söndag 20 juni 2010

Monarki-Republik?

Igår stundade det stora prinsessbröllopet som folket har väntat så på. Även jag måste jag erkänna.
Nu till den stora frågan som surrar runt bland den svenska befolkningen. Ska vi ha monarki eller inte?
Jag är absolut FÖR kungahuset. Jag vill inte se en fet, rik gubbe som sitter och tar fel beslut om hur Sverige ska skötas. No, no säger jag. Det är inte många länder som har kvar kung och drottning, prinsar och prinsessor så det vill jag inte se att vi avskaffar heller. Hur vackert är det inte när Ers Majestät med familj klär upp sig med medaljer och tiaror? Alla underbara klänningar och för att inte glömma de fantastiska smyckena alla kvinnor bär. Vem skulle inte vilja vara en prinsessa för en dag?

3 kommentarer:

  1. jo men tänk va deras outfits kostar (används en gång) pengar som skulle kunna rädda miljoner människors liv. :)

    SvaraRadera
  2. Ah fast nä! Så är det väl med alla baler och bröllop och andra tillställningar? Finkläder som används någon enstaka gång.
    Ska jag någon gång gifta mig så kommer jag, ärligt talat, inte tänka på någon annan en mig själv och min stora dag.
    Jag sträcker mer en gärna ut en hjälpande hand fast inte vid sådana tillfällen.

    SvaraRadera
  3. ja tror dock inte ditt bröllop kommer att kosta flera flera miljoner kr :)
    men tyvärr så kmr man aldrig kunna hjälpa allt o alla heller så vill dom unna sej så ska dom väl också göra det

    SvaraRadera