måndag 19 juli 2010

Damm, grus och semester

Jag säger detta med handen på hjärtat och alla kärleksfulla tankar till mina barn. Men att jobba är banne mig helt klart semester! Behöver absolut inte tänka på någon annan en mig och mina trappor. Vill jag inte äta lunch så gör jag ej det och vill jag ta en längre frukost en dag så gör jag det i lugn och ro. Jag gillar verkligen att jobba och planerar att göra det i många år framöver. Det spelar inte så stor roll vad det är jag sysslar med, jag är absolut inte kräsen, men det som är viktigast för MIG är att jag trivs med mina kollegor och på min arbetsplats.
Idag är jag städ"tant" och gör mycket otacksamt skitgöra, stressar halvt ihjäl mig emellan åt och får ta mycket skit ifrån våra kunder. Men jag trivs med ansvaret vi har, de flexibla tiderna och speciellt kollegorna. 9/10 gånger är det bara positiv feedback man får ifrån de som köper våra tjänster och kunderna är mer en nöjda.
Jag skäms absolut INTE för mitt yrke och är stolt för att bidra till att det inte blir någon hälsorisk ute i vårt samhälle!

Men däremot har jag bestämt mig för att börja läsa på högskolan till nästa höst. Elevassistent eller fritidspedagog står mig närmst om hjärtat men har inte riktigt bestämt mig för vilket det blir.
Men först ska jag njuta av mina underbara barn och vara mammaledig ett år till. Man vet ju aldrig när man är det igen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar