fredag 24 september 2010

Helgen startar....NU!

Ja det var inte så länge sedan jag satte mig ner som först denna kväll. Både mentalt och fysiskt går jag på högvarv och har rätt svårt att slappna. Vi har haft lite att göra på jobbet så att säga. Man hinner inte tänka eller känna efter så mycket när man har fått ett 10-12h schema som man ska hinna med att göra på sina 8h.
Att vi har det så på jobbet just nu beror dels på olika frånvaron (sjukdom, semester) bland personalen och sen att vi får in en del extra beställningar i form av hem-, flytt- och byggstäd.

Jag hämtade upp Nellie precis innan jag slutade idag i jobb-bilen och det uppskattades. Sen nere på kontoret hjälpte hon till med att plocka ur bilen på städmatrial och redskap. "-Var sak på sin plats" som Alfons Åbergs pappa säger.

Efteråt handlade vi lite förnödenheter till helgen och presenter till tjejen som ska ha kalaset på söndag som Nellie är bjuden till. En söt liten sminkväska, en glittrig hårborste och olikfärgade hårspännen. Det är lite svårt att veta vad man ska köpa till barnet när man inte känner dom så väl. Men detta är användbart och Nellie tyckte det var jätteroligt att få stå och välja ihop presenterna. Tror lilla damen längtar till sitt första barnkalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar