onsdag 22 september 2010

Tankar just nu

  • Idol rullar på nu igen i tv-rutan för typ 178:e gången. Hallå räcker det inte snart? Har ju inte hört någon speciell superstar under alla dessa år så snälla lägg ner programmet.
  • Byxorna sitter lösare för varje vecka och skärpet i jobb-brallorna fick flyttas in ett hål idag. Thank you magic!
  • Visst kan barn reta gallfeber på än men jag säger snart upp mitt mamma-kontrakt och flyttar norr ut. En som inte kan vara mer en 2 cm ifrån sin mamma, för annars gnälls det med stort G. Och en liten tonåring som inte kan hantera sina hormoner och bryter ihop så fort minsta lilla går emot henne. Puuh!
  • Är så trött på att folk inte kan glädjas åt andra. Då kommer den svenska avundsjukan fram och djävulen tittar upp ifrån axeln med sitt fula tryne.
  • Gillar att SD har kommit med i riksdagen så att folk kanske lär sig att det inte kan eller ska vara tabu att prata om invandring. Att man inte är främlingsfientlig bara för att man röstade på dom i valet! Nej inte jag för jag är Moderat!
  • Tycker att Jimmie Åkesson, partiledare i SD, är en av de största ledarna jag har stött på. Han är så påläst, intelligent och har alltid svar på tal. Han vet precis vad han pratar om. Jag tror att han skulle kunna nå hur långt som helst, fast tyvärr inte med den tonårshobbyn han sysslar med nu.
  • Jag jobbar en del nu, tack vare min goda vän Rut, och kom på idag när jag låg på knäna och försökte få bort gammal ingrodd smuts ifrån golv och väggar som kunden hade samlat på sig i 25 år ungefär. Jag trivs verkligen på mitt jobb. Jag är nöjd med min chef, min lön och mina arbetskamrater. Speciellt några som fungerar och tänker som mig, mina husmusar som inte är kräsna eller klagar så fort det blir för stressigt eller skitigt!!
  • Och nu, håll i hatten, jag skriver det rakt ut och kommer säkert få många onda tankar om mig efter det. Men jag står för det och tror på det! Jag vill stoppa all invandring för ett litet tag. Är jag rasist för det? Lyssna nu. Just nu är Sverige på väg ur en finanskris som har dragit med sig stora, gigantiska ekonomiska problem för oss boende här. Det går inte heller att missa den höga arbetslösheten bland ungdomar, att fattigdom, svält, och hemlösa ökar för varje år. Skolor, dagis och idrottplatser faller ihop. Att de äldre inte får den omsorgen som de förtjänar. Vi kan ju knappt ta hand om de nysvenska som vi öppnar dörren för. Det går göra listan lång över hur vårt samhälle tyvärr ser ut just nu. Är jag fortfarande rasist för att jag vill få Sverige på fötter igen och för att jag är mån om ALLA mina medborgare? Ingen i landet ska behöva svälta eller frysa. Visste ni t.ex att bara i Jönköpings stad går det 2000 hungriga människor varje månad!

12 kommentarer:

  1. Du är så jävla blåst. SVERIGE TJÄNAR PENGAR PÅ ATT TA EMOT INVANDRARE, FÖRSTÅ DET!

    SvaraRadera
  2. Ditt anonyma förbannade rövhål för det första får hon tycka o tänka vad hon vill för det är ett "fritt"land och tydligen har vi även nått som heter yttrandefrihet fast kanske bara gäller om man är sosse!? För det andra är det hennes blogg där hon får skriva precis vad hon vill och om det inte passar dig så behöver du väl för fan inte läsa! Vet dock inte om jag skulle säga att Sverige "tjänar" på att ta hit flyktingar men dom får ett bidrag i af. Jag håller med dig Sabina helt och hållet man kanske ska ta hand om dom som redan är här och se till att dom har det bra med bostad, jobb osv innan man plockar hit fler flyktingar som bara sätts i en vrå av Sverige med ett bidrag så att dom precis klarar sig. En sak till tacka fan för att alliansen vann valet :)

    SvaraRadera
  3. För det första vet jag inte om jag är särskilt intresserad av att förtydliga hur jag tänker till någon som inte kan stå för vad h*n skriver. Jag gillar ris och ros på MIN sida och tycker det är mycket intressant hur folk ser olika på saker och ting.
    Kan du säga mig hur Sverige skulle tjäna på en flykting?

    I genomsnitt tar det 5 år för en flykting att anpassa sig till samhället och börjar arbeta. Sverige är en av de länder som använder välfärd mest. Det vill säga tjänster baserade av våran skatt. Stat, landsting och kommun. Allt detta får en flykting innan han börjar arbeta och kan betala skatt vilket är logiskt. Det betalas även ut bidrag i alla dess former. Social-, barn-, bostadsbidrag har de rätt till som flykting i Sverige. Och det ska de självklart ha tills de har anpassat sig och hittat jobb.
    2009 kom det ca. 107 000 flyktingar till vårt land som kommer få välfärd i ca. 5 år innan vi "tjänar" på dom och får "tillbaka" pengarna.
    Idag är sysselsättningen bland utrikes födda 55,6%! Nästan hälften av alla invandrare går på bidrag, pension eller lever på familjen. Hur får du det fortfarande till att vi tjänar på invandring? Och då har jag inte ens nämnt vad det kostar för all kriminaliet.
    Hade sysselsättningsnivån för invandrare varit
    densamma som för svenskar skulle det innebära en kostnadsbesparing på ca 57 miljarder för vårt land. Som vi hade kunnat lägga på att rusta upp skolor, förbättra äldrevården, sänka arbetslösheten m.m.

    Vem är det nu som är blåst?! Var lite påläst nästa gång!!

    All info finns bl.a. hos regeringen och migrationsverket om du nu inte tror mig.

    TACK FÖR ATT DU LÄSER MIN, OCH BARA MIN BLOGG

    SvaraRadera
  4. Helt rätt Angie och Sabina!
    Hur kan man bara påstå att vi tjänar på invandringen. Det gör vi på de som jobbar ja! Men hur ska vi kunna hjälpa fler invandrare som kommer hit när vi inte kan hjälpa de som redan är här? Det är det som bidrar till att vi har så stor segregation. De som kommer hit hamnar i förorterna typ råslätt, rosengård, rinkeby m.m. De kan inte anpassa sig till vårt samhälle om det inte finns någon möjlighet att ge dem jobb eller dyl. Integrationspolitiken måste förändras, de som kommer hit måste få komma in i vårt samhälle och ANPASSA sig till det.
    Hur kan de bli lyckliga här? Bidragstagare, arbetslösa och segregerade? Det gör ingen lycklig! Ge dem LÅN, integrera dem bland svenskarna och få ut dem i arbete så fort som möjligt! När detta är gjort så kan man kolla om vi i Sverige har möjlighet att hjälpa fler!
    Jag tycker även att vi bara ska hjälpa dem som faktiskt är i behov av den hjälpen, inte de som "köper" sig in i Sverige!
    Men detta är ju bara mina personliga åsikter och de är väl inte värda så mycket med tanke på att jag inte är sosse ;-)
    Hejja SD och Hejja Alliansen!!!

    SvaraRadera
  5. Så som Sverige ger bidrag så får dom också bidrag för att ta emot invandrare (stora summor). Använd olika källor när du letar information. info14.com och dylikt är inte en bra sådan.

    SvaraRadera
  6. Märkligt att man inte vågar skriva sitt namn!!! Fegt!!

    SvaraRadera
  7. Men kära lilla du, vart kommer de stora bidragen ifrån?
    I vilken del av meningen: "All info finns bl.a. hos regeringen och migrationsverket..." var det du inte förstod? BLAND ANNAT!!

    Men om du nu vill ha allt svart på vitt så har jag letat fram mina informations källor:

    www.regeringen.se¨
    www.svd.se
    www.riksdagen.se
    www.skattebetalare.se
    www.esv.se
    www.aftonbladet.se
    www.migrationsverket.se

    SvaraRadera
  8. http://www.sverigedemokraterna.de/

    Läs o lär!

    SvaraRadera
  9. Fy fan vad jävla korkad du är Sabina!
    Jag blir helt generad när jag läser detta då du så tydligt avslöjar vilken lågbegåvad individ du är.
    Förhoppningsvis så kommer du att vilja sjunka genom jorden om några år då du har blivit lite klokare och mognare när du blir påmind om det du skrev i din blogg den 22 september 2010.

    Stackars flicka. Man kan tro att du jobbar som städerska...

    SvaraRadera
  10. Ja, jag måste verkligen vara ordentligt jä*la pantad som inte har en aning om vad du menar riktigt med dina inlägg. Varför jag är så korkad, omogen och framför allt obegåvad för att jag skriver om precis vad jag vill på MIN sida? Men jag ber så hemskt mycket om ursäkt och jag ska verkligen tänka på vad jag vill skriva, skryta eller t.om ljuga om hädanefter!

    Sen ska du inte behöva gå runt och fundera på vad jag jobbar med. Det är faktiskt sant som de säger, att jag städar upp efter andras skit. Japp, det lägsta och pinsammaste yrke man kan ha. Städtant, jo det är säkert!

    SvaraRadera