lördag 18 september 2010

Vinden vänder fort

Barnen busade och skrattade för fullt inne på Nellies rum nu på kvällen, strax innan läggdags. Och på ett litet ögonblick var olyckan framme. Milton skallade en leksak med munnen och blodet kom lika fort det. Nellie blev helt hysterisk och fick nästan lite panik såg det ut som. Hon har lite svårt för blod så att säga och det blev väl värre när det var lillebror som hade slagit sig. Fram med en handduk och få stopp på blödningen men det var ju lättare sagt en gjort. Och innan jag såg vart han hade skadat sig så var det ganska kaotiskt här hemma. Det var den lilla senan under överläppen som var spräckt såg jag när allt hade lugnat sig. Milton var inte sen på att börja leka igen och drygt 3 minuter senare slog han i läppen och det börjar blöda igen.

Ja vad säger man? Trevlig helg på Er säger jag.

1 kommentar:

  1. Oj då, stackars lille! Den lilla strängen har Tyra gjort sönder 3 ggr tror jag.. Den kan ju växa ihop, men det är ingen fara om det inte gör det. (Frågade Tias mamma som är tandsköterska + min mamma som är usk)
    Men det blöder rätt duktigt i munnen :(

    Hoppas helgen har varit bra! Kram

    SvaraRadera