lördag 30 oktober 2010

Helgen so far

Igår åkte vi och handlade inför helgen. Och jag har alltid en tendens över att åka sent på dagen och krocka med alla som har slutat jobbet och stressar i affären för att komma hem så fort som möjligt. Att jag aldrig lär mig! Likaså blev det igår. Hela familjen in i matbutiken, bockade av vara efter vara på den lilla inköpslistan. Hem, lagade mat. Tacos blev det faktiskt och det var evigheter sedan vi åt det, så det var ljuvligt. Milton somnade vid sju-tiden, mannen en kvart senare och Nellie vid åtta-snåret. Kul fredag för min del, ensam med en stor skål godis, läsk i glaset, chipsen på bordet och dippen i kylen. Jag rörde ingenting av det där och gick och la mig några timmar senare.
Upp och hoppa vid fem för att åka till jobbet ett par timmar och där var det väl inget som var som det skulle vara.
Karlen är på bröllop idag och äter god mat och har förhoppningsvis mycket trevligt. Barnen och jag har slöat en aningen plus varit i leksaksaffären för att inhandla Nellies outfit till nästa helg då man "ska" klä ut sig. Vi ska ha lite partaj här hemma med massor av barn och glada vuxna. Utklädnad är absolut inget tvång här för det gör man som man vill med, men jag och dottern går all in ialla fall.

Världens tråkigaste och mest meningslösa rader blev det visst....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar