fredag 22 oktober 2010

Välkomnar med stor famn

Nu börjar snön och kylan komma och jag gillar det!!
Igår hade vi snudd på snöstorm här hemma, med stora vita flingor som föll över oss. Men när vi vaknade imorse så var det nästan borta igen. Det kändes nästan som om man hade blivit snuvad på julklapparna. De ligger under granen på kvällen och sen när man ska gå ner dagen efter och öppna klapparna så är de borta!

Men tyvärr så kommer det även tråkigheter med den första snön och halkan. Och inget, knappt, gör mig så förbannad som nu när folk kör med sommardäck!! Jag kan verkligen inte förstå hur man ens funderar över att ta ut bilen på vägen när det är blixthalka ute. Och det kallas väl just för blixthalka för att den kommer med en gång?...
Som igår så såg väl nästan varenda människa att det snöade ute, men ändå så tog de bilen till jobbet imorse. Som jag skrev i min status på facebook " Jag struntar i er men tänk på oss som möter er!" Vilket inte stämmer till tusen för visst bryr jag mig om mina nära och kära och vill mer en gärna ha de i liv ett bra tag till.
Jag tycker att det är oansvarigt, korkat och minst sagt idiotiskt att inte tänka längre en näsa räcker just nu när den första halkan är kommen.

Nu var det sagt, gjort och skrivet och hoppas innerligt att NI tänker efter både en och tre gånger INNAN ni sätter er i bilen med fel däck på! Och kom nu inte med en massa ursäkter att ni inte kommer åt vinterdäcken eller att ni väntar på att gubben ska byta m.m. Gå in och be grannen om hjälp eller be kompisen om skjuss för att hämta hem däcken!!

Kram på er och snälla, var försiktiga

3 kommentarer:

  1. Fast har man dubbfria vinterdäck när det är blixthalka så kan man lika gärna köra med sommardäcken...

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid haft de såkallade "all-round" däcken och jag tycker de passar mig bäst. Gillar inte dubbdäck. Tur vi har olika smaker så alla får sälja ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag har oxå dubbfria :)

    SvaraRadera