tisdag 23 november 2010

Snö, regn och solsken

Just nu sitter jag i min soffa och tittar ut i fönstret. Det har snöat en del kan man lugnt säga men inte mig emot. Så när dottern har kommit hem ifrån dagis blir det absolut att vara ute en sväng. Jag har nämnt det innan men jag tycker det är superviktigt att barnen lär sig att vara ute i alla väder. Oavsett om det regnar, snöar eller är strålande sommarväder ute. Visst jag tycker inte det är kanonskoj att leka ute när regnet öser ner över en men då får man bara anpassa leken där efter. Helst skulle jag vilja att barnen gick på ett s.k Ur-Skur dagis. Där de är ute jämt och ständigt.

En annan sak som slog mig är att på söndag är det 1:a advent och det betyder ju att julen kommer oss en aningen närmre. Och vad jag längtar! Barnens klappar är färdiga och jag vet precis vad sambon och några andra få ur släkten ska få av mig/oss. Julbaket stundat snart och även så julgodiset som vi alltid gör hemma hos min lillebror och hans pappa och sambo. Och för varje år som går så blir Nellie mer och mer intresserad och tycker det är roligt att pyssla m.m.

På med era varma utekläder idag och gå ut med barnen. Ha så skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar