onsdag 23 mars 2011

Dra ner

Jag satt igår och tittade igenom mina räkningar och kände att jag ska gå genom alla för att se vad som kan göras för att få ner mina kostnader lite. Alltid skönt, och trevligt, att få mer plus i plånboken.
Först ut är försäkringar som jag tycker är svindyra. Har idag Trygg-Hansa och betalar nästan 1300 kr jämt i månaden. Då är det bilen 515 kr, hemförs. 155 kr, barnen 354 kr och min egna olycksfallsförs. på 267 kr.
Vad säger ni? Vilka ska man välja? Vad har ni för kostnader?

5 kommentarer:

  1. Vi har alla försäkrings hos trygg-handa med. Betalar 1900 kr/ mån. Men då har vi även 2 bilförsäkringar i det med.

    SvaraRadera
  2. Vi kör If på allt, billigare tycker vi.

    SvaraRadera
  3. Kom ihåg att det alltid går att förhandla till sig rabatter om man har allt på samma ställe, spela ut dem mot varandra

    SvaraRadera
  4. Vi betalar 600:- i månaden. Det vi betalar för är bil(2st)+villa+barn det andra ingår i mitt medlemskap i facket. Pga facket har vi också rabatter på övriga försäkringar så vi kommer billigt undan.

    SvaraRadera
  5. Kan tillägga att det är Kommunal jag är medlem i, de har förhandlat fram väldigt bra avtal med Folksam för oss medlemmar. :-)

    SvaraRadera