torsdag 26 maj 2011

Livet, åt skogen med det

För ett par timmar sedan fick jag ett mejl från min nära och älskade vän, som började så här:

"Hej mina fina!

Igår fick jag det värsta beskedet i hela mitt liv. Dom har hittat en tumör i lillebrors huvud och den sitter tyvärr så illa att den inte går att operera. Han åkte in i lördags efter att varit dålig i en månad och haft yrsel mm, och nu har vi alltså fått besked. Min älskade lillebror har cancer..."

Jag tänker hålla lillebror och hans familj anonyma av respekt och för att han ska kunna ta detta i sin egna takt.

På mindre än tre överjä*liga veckor känner jag nu hur allt börjar rasa samman för mig och mina nära. Farmor snubblar och slår sig rätt illa och blir inlagd i två veckor. Och hennes provtagningar visar inga roliga resultat.
Mamma blir inlagd för akut magsår. Pappa får en akuttid för operation för sitt söndriga knä.
Min, snart 20 åriga, kusin är anmäld försvunnen och har varit det i snart 3 veckor. Ingen vet vart han har tagit vägen och polisen jobbar inte ihjäl sig precis.
Och som inte detta vore nog så har jag bestämt mig för att bli ensamstående med barnen igen då deras pappa och jag har en väldigt olik syn på vardagen/livet m.m.

I vilken ände börjar man reda ut nystanet?
Vart börjar man?....

För ER som undrar varför jag är som jag är just nu, här har ni svaren...

10 kommentarer:

  1. Det var mycket tråkigheter på samma gång! Jag ska tänka på dej och de dina!

    SvaraRadera
  2. Usch va mycket ledsamheter på en gång..
    Ta hand om dig, barnen och dina nära!
    Stor kram till dig!!!

    SvaraRadera
  3. Finns alltid för dig!!! Älskar dig!

    SvaraRadera
  4. Förlåt gumman, skulle inte gilla utan bara gå in o skriva en kommentar!!! Ville bara säga att jag hoppas allt ordna sig o att jag tänker på dig!!! Styrkekramar till dig

    SvaraRadera
  5. Fy vad mycket tråkigheter på en gång.
    Hoppas att dina föräldrar & farmor kryar på sig.
    Alltid jobbigt att ta jobbiga beslut men det blir nog det bästa för dig och dina underbara barn!!!
    Kan bara hoppas att det andra ordnar sig på bästa sätt.
    Styrkande kramar!!!

    SvaraRadera
  6. Det är aldrig lätt när man känner att hela världen rasar samman och allt går åt helvete, det är väldigt lätt att tycka synd om sig själv och hamna i någon ond spiral av självömkan.

    Mitt råd till dig är att ta en sak i taget. Att vara ensamstående har du gjort förr så det klarar du. Lägg fokus på att vara en så bra mor du bara kan och stötta dina nära när du hinner och orkar.
    Din mamma, pappa och farmor kommer säkert bli bra snart och blir de inte det... ja då tar du det problemet sedan.
    Din kusin får vi hoppas dyker upp snart, det finns säkert en logisk förklaring till varför han är borta. Och finns det inte det, ja då tar du det problemet då.

    Acceptera läget som det är och bestäm dig för att gå starkare ur det här.
    Sätt dig själv och barnen i centrum och gör det som känns bäst.
    Oroa dig inte i "onödan" utan ta problemet när de/om de kommer.

    Klyshigt? Ja kanske, men de finns ju av en anledning.
    Låter det hårt? Ja kanske, men ibland behöver man vara tuff när livet är tufft mot en.

    Sandra

    SvaraRadera
  7. Full förståelse för vad du känner,låt det bara ta den tid det tar med allt,och att saker löser sig för dina nära och kära. Behöver du ett xtra öra som ska lyssna,just let me know!

    Du är en tuff tjej och så småningom så löser sig det mesta!

    Styrkekram!!!!!!!/ Jennie Gustafsson

    SvaraRadera
  8. Camilla Svensson2011-05-28 10:30

    *SUCK* Skrev en låååång kommentar och skiten försvinner när jag ska skicka den..

    Det gör så ont att läsa om allt tråkigt som händer i ditt liv och omkring dig just nu!
    Hoppas och håller tummarna att det mesta löser sig till det bästa, och fastän det är en för jävla dålig o värdelös tröst, så blir det bättre till slut.. Tro mig. Jag vet!

    Du är en stark kvinna, och du kommer klara att vara ensamstående galant! Du har dina underbara barn som komemr ge dig massa skratt o glädje i svåra stunder.. Vad skulle man göra utom dom?
    Ta hand om dig Sabina, du får inte glömma bort dig själv.. man gör lätt det!

    Kramar

    SvaraRadera