söndag 28 augusti 2011

Kräftis

Igår eftermiddag hörde jag av mig till Jill, en kompissa och undrade om hon ville ha sällskap av mig o barnen på kvällen. Hon/dom har själv två grabbar på 5 och snart 4 år.
"Visst kom ni vi ska ha en liten kräftskiva!" Åh vad roligt vi kommer, svarade jag självklart!
Så in med barnen i bilen så styrde vi kosan mot skogen till familjen Jüngling.

Så kul var det länge sen jag hade. Vi kom när de hade ätit men det fanns några små röda kvar som Nellie blev intresserad av. Eftersom jag inte själv äter kräftor så har hon nog aldrig sätt några heller. Så mannen i huset,Peter ,satte sig bredvid henne och hade lektion i hur man skalar dom små röda djuren och Nellie älskade det.
Milton höll igång till 23.30 innan han somnade in i min famn medan dottern och en av pojkarna lekte och stojade för fullt fram till dess att vi åkte hem vi tolv tiden.

Fast jag höll mig till bubbelvatten hela kvällen så var jag dödens trött när jag vaknade. Fast så tänkte jag på de större grabbarna i sällskapet som förmodligen mådde apa när de vaknade :-)

Tack Jüngling´s och Sofie och alla grabbarna för en toppen kväll!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar