lördag 20 augusti 2011

På city

Jag tänkte att jag skulle hitta något nytt att ha på mig till kvällen men det var bara dottern som shoppade loss innan när jag och barnen var på stan.
Jag hade ju helt glömt bort att det var fest i stan och att det var avstängt på nästan varenda gata. Men jag körde in i p-huset, vid Sesam, och betalade biljetten och gick ut på stan. Inget märkvärdigt alls, förutom att det var fruktansvärt lite parkerade bilar.
Sen när vi skulle ut ur p-huset så var det avspärrat för utfarten, hjälp tänkte jag. Och tittade frågande på tjejen i bilen bredvid som var lika snopen hon. Men precis då kom det en lastbil som började plocka bort staketen och grabbarna skrattade lite åt oss och frågade om vi inte läste lapparna på biljettautomaterna. Öhh va?? ungefär.
Då hade Jönköpings kommun satt upp fina A4 lappar där det stod att gatan var avstängt vissa klockslag eftersom det var någon cykeltävling som pågick i city.
Jag och tjejen tittade på varann igen och skrattade, den lilla detaljen hade visst både hon och jag missat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar