måndag 29 augusti 2011

Underbar start på dagen

Vilken himla start på dagen det blev i morse. Min bil krånglar ibland och vill inte riktigt starta när den står ute under bar himmel under natten när det regnar. Och jag hade helt glömt bort att jag inte ställde in bilen igår i garaget. Utan såg det i morse kl 6 och drog en ordentlig svordoms-ramsa för jag visste att den inte skulle starta. Och mycket riktigt noll svar ifrån den blå faran, tvärdöd.
Jaha, då var det bara att ringa till grannen Simon och be om hjälp för att dra igång den, för det funkar alltid. Ibland få man köra lite längre bara, men idag hade varken jag eller S något tålamod för att köra runt och försöka få igång bilf-n. Utan vi körde bort till dagis, ställde bilen där, in och lämna ungarna för att sen få skjuts till jobbet. Eller jag hoppade en bit bort så det skulle vara smidigt för honom att köra vidare till sitt jobb som han redan var sen till, sorry. Men det blev en liten löparunda sen till jobbet på ca tio minuter, vilket kändes kanon.

Bussen fick det bli hem, och sen raka vägen till dagis. Sen tänkte jag att jag prövar väl en, bara en liten gång att starta f-nskapet och då bara så där startade den!! Hmm... och ändå så har det regnat ute idag. Mycket märkligt måste jag säga.

Men snipp, snapp, slut för min stressiga morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar