tisdag 22 november 2011

Min sida

Jag har funderat på om jag ska skaffa en låst blogg.

En sida som bara de som jag väljer ut och godkänner kan läsa.
En sida där jag kan skriva om precis vad som helst.
En sida där jag kan få skriva av mig om hur dagen har varit.
En plats där jag kan få yttra mig om precis vad jag vill.

Min blogg är inte menad åt att skada eller kränka någon. Min sida är inte till för att någon ska känna sig illa bemött. Min sida är inte heller till för skapa mig ovänner.

Men efter idag har jag tyvärr fått lära mig att man ska passa sig riktigt, riktigt noga över hur man skriver ett inlägg. Hur folk tolka det har visst inget med saken att göra. Ironi finns ej hos alla och vissa ser bara allt i vitt eller svart, absolut inget i grått.

För er som känner mig vet att jag aldrig lägger ut bilder på någon eller namnger någon utan att ha frågat personen om lov först. På barn har jag alltid föräldrarnas godkännande och på djur alltid husses/mattes okej. Jag frågar bara om lov en gång, men det är en gång.

Jag känner mig djupt kränkt över en incident som jag fick ta del av idag och anser fortfarande inte att jag har gjort något fel.

Min sida är min sida och jag vill absolut inget ont med den...

8 kommentarer:

  1. Folk hittar alltid nåt att gnälla på hos andra tyvärr. Min e ju låst som du vet, o jag ångrar det inte! kramar

    SvaraRadera
  2. Det har jag oxå funderat på....kanske ska börja tänka på det igen...men kan man behålla den bloggen man har då eller hur funkar det??

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där Sabina och funderar också på att låsa min igen...
    Fan att folk ska missuppfatta och leta fel och problem i allt!
    Det mest harmlösa inlägget kan tolkas som provocerande och folk verkar helt sakna humor och ironi.
    Skit i dem och gör din grej! Det är en jättetrevlig familjeblogg du har och jag hoppas att det löser sig med vad det än är som hänt!

    <3

    Mia

    SvaraRadera
  4. Jag vill läsa om dig/er. Tycker att du skriver jättebra inlägg. Som det har nämnts tidigare så finns det alltid någon som ska gnälla och haka upp sig.
    //Anna

    SvaraRadera
  5. Neeejj... då måste ja få läsa den om du låser den. Ja är ju inne på din blogg 1-5 ggr per dag!!!

    SvaraRadera
  6. Hej Sabina! Vill bara säga STÅ PÅ DIG! Aldrig läst något kränkande på din blogg! Är en härlig blogg att följa, tycker du är en enastående ensmstående mamma. Undrar ibland vart du får din ork ifrån!!? Jag vill väldigt gärna fortsätta följa din blogg! Kram/Nina

    SvaraRadera
  7. Hej! Varför ska den elaka människan få segra till slut!? Fler och fler känner sig utsatta och vill förändra sina bloggar. Förstår helt klart att det inte känns bra att bli påhoppad för något som man anser sig oskyldig till! Men om alla bryr sig om dessa negativa människor, hur slutar det då???

    SvaraRadera
  8. En del kan vara så förbannat känsliga... =) det är ju det som är risken med när man skriver. Det ger ju utrymme att tolka saker på så många olika vis!!! Tack för publiceringen av vår bild och DU frågade mig om det var OK =)

    SvaraRadera