tisdag 28 augusti 2012

Kursstart

Idag, äntligen, satte vi igång med kursen på riktigt. Förskola, skola och läraryrke på vetenskaplig grund ska vi läsa nu på ett par veckor. Jag har längtat efter detta sen förra veckan när vi skrev in oss på skolan.
Hittills har lärarna "bara" gått genom massor och massor av information. Vad som kommer, hur en VFU (praktik) går till, vad som förväntas av oss elever och av lärarna, studiebesök på bibblan,  all kurslitteratur m.m. m.m.
Vissa böcker har inte gått att beställa förens nu så 8 stycken böcker (eller 9 kommer ej ihåg) klickade jag hem innan och kom nästan upp i 2000:-. Och då är det bara för denna kursen som sagt! Men många av böckerna kommer jag/vi ha användning för under hela utbildningen och även i arbetslivet sedan. Skollagar, läroplaner och en tjock grundbok för lärare kommer man garanterat behöva under flera tillfällen, så dessa böcker är verkligen en investering.

Imorgon är det sista insparksdagen och då vankas det sittning med alla nya studenter. Jag har faktiskt köpt en biljett och tänkte gå dit med stora förväntningar. I min grupp Red Army var det först tänkt att vi skulle klä ut oss till soldater, men det var nu ändrat så på med party-strassen! Jag har självstudie imorgon och är hemma hela dagen så det finns gott med tid för att fixa allt. Fast...vi ska träffas redan klocka 15!! Klockan tre är de inte kloka, det kommer jag aldrig palla ju. Men på tanke att vi i vår grupp börjar kl nio dagen efter så kommer jag ta det väldigt lugnt, kanske t.o.m kör.  Vi får se, men roligt ska det bli i alla fall!!

Puss & kram, hela dan´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar