måndag 24 september 2012

V-ryd

Idag var det första dagen på en 3-veckors lång/kort VFU. (Praktik för er som inte vet)
Jag ska göra mina veckor på ett fritidshem på en relativt liten skola med fyra klasser. Min handledare var toppen och allt känns kanon.

Dagen började med att barnen hade lite utelek på morgonen innan skolan började. Sen spenderade vi, jag och min handledaren, resten av dagen i en förskoleklass som ett stöd till läraren. Efteråt var det fritidsdags att då höll de till i samma lokaler som i skolan och det var skönt eftersom allt är så supernytt. Barnen gjorde små filmer med hjälp av Ipads och det var så skoj att se hur mycket de egentligen kan med de elektroniska. Mer en mig i alla fall. 
Sen var det mellis, utelek och sen var det dags för oss att gå hem. 

Kändes mest som om man var en liten svans på sin handledare idag, vilket jag sa med till henne. Jag höll mig lite i bakgrunden under dagen men tog ändå för mig i den mån jag kunde/ville/kände för. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar