söndag 16 augusti 2009

Eftermiddagen

Jag var så rastlös hela eftermiddagen så jag satte igång med att rensa ur Nellies kläder som hon har växt ur. Det slutade med att jag fyllde en hel flytt-kartong med kläder, strumpor och pjamasar. Typ 15 st byxor, 18 långärmade, 13 kortarmade, sommarkläder, 12 par strumpor m.m. Och nu tror ni säkert att flickebarnet inte har några kläder kvar. Måste göra er besvikna med att säga, jo det har hon. Men det är lite knapert på den fronten just nu då men jag ska ju på en lite tripp till Ullared snart. Så vi får fylla på kläd-förrådet då.

Sen fortsatte jag med att skruva upp en vägglampa i dotterns rum samt en hylla. Så nu är det rummet klart ialla fall. Gardinstången i köket kom upp också i samma veva. Men gardinerna är inte färdig sydda så jag hängde upp dom lite provisoriskt så länge.

När jag tog in tvätten innan så inspekterade jag våra vinrankor vi har på altanen och de börjar ta sig nu. De börjar bli riktigt stora nu. Grannen sa att de är jättegoda och söta så det ska bli spännande att pröva sen när de har mognat. När man nu vet det utan att smaka på dom.

Strax är det dags för finalen i friidrotten och det kommer att bli spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar