måndag 17 augusti 2009

Måndag

Tjohoo!! Idag har det varit jobb och gissa om det var skönt att få komma tillbaka till verkligheten.Okej att det bara var 4 timmar men ändå, underbart. Jag är ingen "ordentlig" hemmakvinna/mamma.
Kommer ihåg med dotter då var jag tillbaks på jobbet efter 5 veckor. Hoppade in lite då och då. 4 h här och 5 h där och man fick nästan onda blickar ifrån kollegorna. De tyckte att "man skulle vara hemma och vara en hemmafru". Men va då?! Nellie märkte inte precis att man var borta, hon sov ju hela tiden ungefär. Och flaskan var absolut inga bekymmer för henne. Så det var bara att gå efter "maten" på jobbet. När det började spänna i brösten så var det dags att gå hem =)
Oj, oj v spännande det var på friidrotten igår när mr. Bolt skulle springa finalen på 100m. Jag t.om stod upp under loppet. Ja jag vet att jag är en sportnörd.

Nu under kvällen har jag o Nellie haft lite manikyr här hemma. Först klippt jag hennes naglar sen filade dom lite grann. Och pricken över i:et, nagellack! Men det var inte lätt att välja färg tyckte hon. Men efter mycket om och men så blev det lila naglar och på tårna valde hon ljusgrönt, så snyggt så.


3 kommentarer:

  1. Jenny Wallback2009-08-17 20:48

    vad söt hon är din dotter!

    SvaraRadera
  2. tänk om jag får en flicka, då kan vi oxå måla naglarna o göra frisyrer på varandra =) *hoppas*
    annars får jag låta håret växa ut på anton o sätta upp håret på han hehe. kram tina

    SvaraRadera