lördag 8 augusti 2009

Shopping

Idag var det meningen att vi skulle ha åkt ner till torget och inhandlat lite nya blommor till ute-krukorna. Men när vi närmades oss så blev det ändrade planer. Det fick bli stan istället och där nere var det ej så värst mycket folk. Undra varför?
Först gick vi till Godishuset så Nellie fick sitt lördagsgodis, mycket viktigt nu för tiden. Sen blev det lite shopping till mamsen. Puder, 2 tunikor, 3 halsband (till N) och en Harry Boy. Japp, jag spelar på hästar jag. Men inte rikare blir jag för det. Men man har större chans om man spelar ;-) Någon gång kanske det blir min!
Sen gick vi på jakt efter fler trosor till Nellie, men det fanns inte någonstans. Tror affärerna inte att 2-åringar är utan blöjor eller?! Grr..... Överallt så började storlekarna på 98cl och smala trollet kan bara ha 86 el. 92 cl på byxor/trosor. Så det blev inget med det.

Men lite Mc´Donalds blev det. Där inne var det fullt pådrag från gäster, personal och ambulansen.
Det sitter gigantiska, runda lampor över alla bord med någon slags platsskiva under skärmarna. Tror ni inte att en av dom ramlade ner på en stackars familj så mormor knäckte näsa och en liten, liten flicka skadades i huvudet. Efter att personalen försökte plåstra om dom så kom ambulansen. Nellie tyckte det var jätte-spännande och jag tyckte mest synd om familjens shoppingdag som gick åt fanders.

Väl hemma slängde vi av oss kläderna och svidade om till bikinin. Sen hade familjen vattenkrig i barnpoolen som vi har på altanen. Superskönt fast det var pappa och dotter mot mamma, hmm...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar