lördag 8 augusti 2009

Naturens skörd

Man får ta till vara på vad naturen har att erbjuda och gratis dessutom. För ja, gratis är alltid gott :-) Vi plockade ju lite blåbär för ett tag sedan som vi inte har ätit upp ännu.
Jag och Nellie tröttnade på att vara ute så vi gick in och satte igång med muffinsbak. Jag är ingen bullmamma och tycker om när det är smidigt. Så det finns inget bättre en att baka muffins, snabbt, smidigt och otroligt gott. Det slår nästan nybakta bullar enligt min smak.
Jag gör muffinsarna helt efter ett naturellt recept och sen brukar vi plocka i vad vi känner för och är sugna på.
Ibland blir det kakao/choklad i men idag blev det blåbär och äpplen med kanel över Har aldrig prövat bär/frukt i innan men det blev ett mycket godkänt resultat. Speciellt de med äpplen i, smakade nästan som en varm äppelpaj. Synd att ni inte kunde känna doften som spred sig i vår bostad innan, oslagbart.



Ikväll är jag ensam hemma och Nellie somnade så gott på soffan innan till natta filmen "Alfons Åberg". Så nu ska jag titta på en film som jag började se för länge, länge sedan "Knowing" med Nicolas Cage.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar