söndag 9 augusti 2009

Bad, gnäll och ont

Idag har jag och Nellie varit på Rosenlundsbadet, igen. Gillar verkligen det stället plus att det är perfekt för barnen.
Fast idag var det inte lika roligt att bada utomhus tyckte Nellie medans en styck mamma ville vara ute och njuta av solen. Det var gnälligt och inget som var bra. Men jag badade minsann i bassängen och då fick N stå/sitta och titta på. Hon fick skylla sig själv att hon tjurade och inte ville hoppa i. Hon ville bara gå in och bada. Så snälla jag fick ge med mig efter ett bra tag och packade ihop allt och traskade in.
Där i gräset, på vägen in, fick jag syn på en läcker gravid mamma med sin "lilla" mage. Tina var och solade, utan barn, lullos henne ;-) Vi blev kvar ett tag så vi fick tjata lite men det var ej så populärt. Ska ju träffa henne igen och några andra morsor i veckan så vi blev inte så långrandiga.
Nellie har upptäckt bubbelpoolen så i den satt hon i utan knappt något avbrott i nästan 2h! Jag fick snällt sitta på stolen bredvid och titta på men hon nöjde sig för det. Man ska ju inte bubbla efter 5 månaden eller vad det nu är så det är väl bäst att lyda. Har ingen större lust att föda nu i dagarna. Det hinner jag inte med.

Jag/vi väntar spänt på att Camilla och Patrik ska få sitt andra underverk istället.

Efter badet så har det inte varit så skoj. Dels har jag börjat få ont i ryggen så in i hälsingland, sammandragningarna (värkarna) vill inte lugna ner sig, en huvudvärk som heter duga och Nellie var på sitt "bästa" humör. Men det hindrade ju inte än för att laga mat, hänga upp badkläderna och packa Nellies ryggsäck inför dagis imorgon m.m ialla fall. NÅGON måste faktiskt göra det!

Så NU ska jag lägga mig i soffan och kolla in tv:n. Funderar på sängen istället för ikväll mår jag inte bra helt enkelt.

Ha det så bra på ert arbete imorgon, ni som få gå till något!!//kram


3 kommentarer:

  1. ja, det va verkligen skönt o va där utan barn, men så läcker känner jag mig inte.. mer som en strandad val! hahaha, hoppas du känner dig bättre snart, men nu får du ju vila när N är på dagis =) ses om några dar! kram tina

    SvaraRadera
  2. Känns som du gör allt själv? Har inte Nellie en pappa som kan hjälpa till eller följa med på några utflykter? Bara en tänke eftersom du inte mår helt tipp topp just nu?!

    SvaraRadera
  3. Men shit vilket tålamod du har, gravida du.
    2 timmar är inte dåligt att sitta på en plaststol o invänta prinsessan... + lite krämpor på det...
    Nellie kan inte få bättre mamma!
    Puss o Kram Mia

    SvaraRadera