söndag 30 augusti 2009

Liseberg

Vilken rolig dag/kväll det var igår! Vi var som sagt på Liseberg igår hela dagen bokstavligen. Vi kom fram vid 13 tiden och bussen gick hem vid 22. Så det blev ett par timmar som vi spenderade i Götet.
Jag och Nellie gick såklart med mamma så vi turades om att åka med lillan. Det var Farfars bilar, kaffe koppen, Ponny expressen, små grodorna, Trummelisa m.m m.m Och Liseberg har kommit på den smarta lösningen att vuxna som följer med inte behöver betala på de flesta attraktionerna. Bra gjort!

Eftersom jag verken shoppade på avenyn eller köpte åkhäfte så spelade jag en del istället och köpte världens finaste halsband till mig själv. En id-bricka med ett fotografi av Nellie på. I love it!!
Och vinst blev det oxå =) 2 chipspåsar, 1 daimpåse, 1 gott och blandat påse och 1 paradis kartong. Tack och lov blev det ingen stjärnvinst. Dels äter jag inte så mycket godis så jag hade ändå givit bort det till någon snäll själ. Och sen så är de ju inte så smidiga att bära. Fast en gigantisk chipskasse hade absolut inte suttit fel. (Chips är tyvärr min stora last här i livet)
Vi hade en väldans tur med vädret. Två störtskurar kom det som gick över lika fort igen. Men jag var utrustad med regnskydd och regnkläder till oss båda så vi var förberedda.

Nellie hon orkade nästan med hela dagen. Vid sju på kvällen somnade hon på två röda i vagnen så det var bara att bädda om henne och sen kunde vi gå och kika på allt.
Hon har inte varit helt hundra de två sista dagarna så jag tror att det var en blandning av utmattning och lite förkylning bakom.

Hör och häpna. Vi sov till kl. 11:10 idag! Eller jag vaknade då och fick väcka den lilla sömntutan. Och när sov man så länge sen man fick barn? ALDRIG innan. Men det var så himla skönt och vi var värda lite extra skönhetssömn.
































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar