lördag 5 september 2009

Hemkomna

Det är precis vad vi är. Kom nyss hem och har lagt lillan så nu är det enbart mamma-tid som gäller. Chipp, dipp och CSI det är grejer det en lördags kväll som denna.

Vi var som sagt hos "faster" och fick en ljuvlig middag. Steken var så den smälte i munnen och såsen oj, oj. Jag är en riktig såsoman, älskar mycket sås. Och helst ska man mosa potatisen men det kan jag bara med att göra när jag är hemma.
Tobbe-kusin kom förbi en sväng med. Han hade oxå hört att det nalkades mat. Vi satt och pratade om när vi var ute förr ihop och vad roligt vi hade. Denna gången saknar jag utgång och speciellt att få dansa något fruktansvärt. Fyllan kan väl kvitta men just att få dansa till en grym låt hela kvällen det saknar jag. Folk i denna stad tycker inte att det passar sig att gå ut när man är gravid. Och då menar jag inte att man ska gå ut varje helg utan nån enstaka gång ihop med ett trevligt sällskap. Men nix det får man absolut INTE göra, grr....

Nu ska jag gotta ner mig i soffan ihop med mitt lördags-snacks, lite tända ljus och min sköna pläd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar