lördag 5 september 2009

Lördag förmiddag

Idag vaknade vi runt 8 tiden och låg kvar en stund i sängen och tittade på barnprogram och bara mös. Sen tröttnade en styck liten tjej så då var det dags att stiga upp och göra frukost. Vilket fick bli varma mackor och filmjölk idag.

Här hemma har det regnat sen vi steg upp imorse så att gå ut och leka lockade inget vidare. Vi åkte ner till centrum och besökte leksaksaffären istället. Tänkte att fingerfärg har vi aldrig prövat och det är ju ett tidsfördriv. Så Nellie hon kikade och klämde på allt i affären innan vi kunde gå och betala färgen och åka hem.
Det var riktigt roligt måste jag erkänna. Kom på att jag måste köpa en liten canvas -tavla nu så att man kan göra handavtryck av oss på.


Min "faster" (mina kusiners mamma, min morbrors f.d snabbt förklarat) ringde nyss och tyckte att vi kunde komma hem till dom. Ja tack! svarade jag snabbt. Äntligen får vi något att göra. Hennes två yngsta barn Olle 5 år och Stina 8 år tycker Nellie om väldigt mycket. Sen är det ingen nackdel att det kommer att bjudas på mat, kalvstek med potatis och vinsås. Och det kan jag tyvärr inte skryta med att jag gör till middag själv så det ska bli en fröjd att få smaka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar