måndag 7 september 2009

Nattbesök

Jaha första arbetsdagen på denna veckan är nu med avklarad.
Och det har varit en vanlig dag men ett litet inbrott på ett av ställena jag är på på morgonen. Så det var bara att sätta igång och ringa till en ansvarig lärare och vänta in honom så vi kunde kika på vad som fattades osv. Ni skulle ha sett mig, ninjan. Smyger in när jag har uppfattat att en dörr är uppbruten, hittar en bandyklubba som jag håller över axeln (ifall jag blir tvungen att svinga till nån). Börjar smått att tända upp rum för rum och till slut inser jag att jag faktiskt är själv där inne. Puhh... men klubban släpper jag inte så den ligger fint på städvagnen under hela morgonen tills eleverna börjar droppa in. Låtsas att jag hittade den inne i omklädningsrummet och slänger den i lådan med upphittade saker. Som för tillfället var tom för "nån" hade tydligen rensat den på på de kvarglömda kläderna. Ha!! Det kan ni ha som byte, gamla svettiga använda gympakläder. Puckon!

Ja det var min morgon det. Hur har ni haft det?

Latmat idag. Tog med mig en underbart god sallad ifrån Alcamo på hemvägen som satt fin-fint i kistan.

Hoppas att min vän Tess får komma hem snart ifrån sjukhuset, eller åtminstonde till Ryhov, så att man åka och hälsa på henne. Jag vet hur långtråkigt och ledsamt det kan vara på ett sjukhus långt hemifrån.
Hennes bebbar har inte så roligt i magen längre och vill tydligen ut. Men twinsen ha nog inte förstått att det är en aningen för tidigt för de ska inte komma förrens i oktober. Visst längtar vi efter dom men nä inte riktigt nu.

Tack och hej!

2 kommentarer:

  1. haha vilken syn jag fick av din berättelse =)! skönt att du slapp använda banyklubban iallafall!

    SvaraRadera
  2. bandyklubba ska det ju stå ;-)

    SvaraRadera