onsdag 2 september 2009

Yes

Var och hämtade posten innan och häpnade med stora ögon över ett kuvert från försäkringskassan. Åh nej vad är det nu, var min första tanke.
Öppnade försiktigt och över min stora förväntning så var det beskedet om min ansökan om havandeskaps penning.

Den hade gått igenom!!! Yes, yes, yes.

För er som inte är så involverade i graviditeter m.m. så är det att man har rätt att ansöka om att få gå hem tidigare ifrån sitt jobb 60 dagar innan beräknad förlossning med ersättning ifrån förs.-kassan.
Eftersom jag har ett tungt arbete och en liten jobbig grav. så var det inga bekymmer att bli godkänd. Och det känns himla skönt och att det gick så fort. Skickade in pappret för 1½ vecka sedan. Sånt här brukar ta flera veckor att få svar på nämligen.

Jag har ALDRIG haft några problem med dom och det är rätt unikt har jag förstått genom nära och kära. Har alltid fått pengarna i tid (förutom när jag själv har glömt bort att anmäla i tid), har en och samma handläggare som är kanon, har alltid fått den hjälp jag behöver. Så jag har inget ont att säga om dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar