fredag 2 oktober 2009

Vad händer?

Sitter i soffan under filten och tycker faktiskt att det är lite rösigt. Funderar på om det är dags att sätta på värmen nu. Men jag drar mig lite vill inte riktigt inse att det faktiskt är höst och kommer att förbli så för att återgå till ännu kallare grader.
Jag vägrar att sätta på Nellie overallen redan och likaså min vinterjacka. För vad tusan ska man ha på sig sen när det blir kallt, på riktigt? Så vi väntar ett litet, litet tag till med de varmare plaggen. Och ja vi har har faktiskt höstjackor, vantar och mössa på oss!

Vad händer idag?
Antingen stannar jag hemma och packar lite kartonger. Vilket jag tycker är roligt och skönt först och främst när saker och ting försvinner ner i stora lådor.
Eller så beger jag mig mot Ikea för att köpa lite stearinljus m.m och till Maxi för att fylla på kylen och frysen en aningen?
Det är mitt stora I-landproblem för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar