måndag 30 november 2009

Nu eller aldrig

Ja precis så känns det just nu.

För er som kan räkna så vet ni ju att jag är inne på den 11:e plusdagen.
Mina bebisar trivs verkligen i magen "lite" extra. Men nu är jag riktigt trött på det. Inte för att jag tycker att det är jobbigt för denna gången var jag riktig inställd på att gå över två veckor. Men för Nellies skull känner jag. Kan ju knappt röra mig nu pga en härlig foglossning (tror jag att det är). Kan inte leka med henne som jag vill, inte vara ute på behövliga promenader eller vara den pigga och glada mamman jag brukar vara.
Så därför har jag prövat den omtalade Ricinoljan idag. Första dosen tog jag vid 14-tiden men det enda som hände var att toan fick massor av besök så att säga. Nu vid 20-tiden tog jag ännu en hutt så nu eller aldrig!
Är fortfarande väldigt skeptisk till det hela. Men vi får se om det händer nått. Skönt att slippa vara hård i magen ialla fall.
Annars har jag ju fått tid för igångsättning på fredag på morgonen. Men ligga inne på sjukhuset på helgen är ju absolut ingen höjdare. Fast så kommer ju fallet bli är jag inställd på!

4 kommentarer:

  1. Jag förstår dig, måste va skitsurt att långkoka sådär. Hoppas en liten bebbe skuttar ut de närmsta dygnen nu då :)
    Lycka till gumman, snart är ni tre :D
    Puss Puss

    SvaraRadera
  2. Åh va spännande!! Hoppas den lill* blir lite påknuffad nu då! ;)
    Så du har redan en fast tid på fl annars? Får man det direkt nu eller hur funkar det?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas det kom i gång med ricinoljan, smakar aphål men de funkade på mig när jag väntade min lilla tjej =) lycka till med allt kram Lena

    SvaraRadera
  4. *skrattar*

    Alltså.. Man kan prova all skit i världen, bebis kommer när bebis e redo. Men detta vet du ju S!

    Sätter det igång efter man provat nåt.. så är det för att bebis är redo.. inte för att "kuren" funkat!

    SvaraRadera