torsdag 30 september 2010

Jobbet

Vet ni varför det är blått lyse på toaletterna på A6?
Det vet jag så det kan jag tala om för er.det blåa skenet gör så att man inte kan se sina blodådrar och hindrar därmed missbrukarna från att ta sina sprutor. Eller de gör det ialla fall inte på "våra" toaletter. Idag har jag storstädat alla toaletterna där uppe och jag rekommenderar inte att tillbringa någon längre tid i det ljuset. Man blev nästan lite snurrig efter någon timme.
Jag kan inte sluta tänka på ett jobb vi gjorde igår. Jag mår nästan dåligt av det. Vi hade fått en akut beställning och denna gången handlade det om ett flyttstäd. Sånt där man gör själv när man flyttar ifrån ett hus/lägenhet. Tyvärr fick vi reda på att hyresgästerna hade blivit avhysta och att vi skulle städa upp lite grovt innan lägenheten skulle renoveras. Himmel och pannkaka tänkte jag, det kommer se ut som ett h*vete. För vräkt blir man inte för några småsaker, eller avhyst som det så fint heter.
Utan att gå in på några detaljer kan jag säga så mycket som att kylen och frysen slängdes precis som de var, med maten i. Spisen och fläkten likaså. Alla köksluckor och garderobsdörrar samt alla hyllorna i skåpen åkte med till tippen. Lukten började ca 10-15 m utanför trappuppgången! Och då hade vi inte ens kommit in i lägenheten. Stanken var den VÄRSTA jag någonsin har upplevt, och då har jag varit med om det mesta i mitt yrke. Ni kanske kan föreställa er hur det var där inne?
Det som får mig att må så fruktansvärt dåligt är att att jag vet att det hade bott två barn i detta! Det satt tjejsaker kvar på väggarna inne i det ena rummet och vi hittade bl.a en liten haklapp i köket ihop med burkar och dylikt med barnmotiv.
JAG HOPPAS VID MIN GUD ATT SOCIALEN ÄR INKOPPLAD OCH ATT BARNEN OMHÄNDERTAS!!

2 kommentarer:

  1. åhh fy tusan va äckligt, stackars barn säger jag bara! det kan man ju kalla annorlunda städjobb =)

    kram tina

    SvaraRadera
  2. Usch vad äckligt, stackars små barn!
    Apropå toaletterna på a6, knarkarna använder den stora där man kan sitta o amma!
    Vet inte hur många ggr ja fick stå o vänta utanför tills det kom ut män(!) fr amningsrummet, som var helt uppe i det blå!

    SvaraRadera