tisdag 28 september 2010

Klick, klick, färdigt

Nu är det ifyllt, uträknat och skickat. Dagisansökan till Milton!
Lite klick här och ett annat klick där så har jag ställt lilleman i dagiskön nu ikväll. Jag satt och räknade lite preliminärt på hur länge mina mammadagar räcker innan det är dags att komma tillbaka (på riktigt) till jobbet. Det var visst ingen panik och jag/sonen hade kunnat vara hemma till sommaren.
Jag har funderat mycket på vårdnadsbidraget och att kombinera det med jobb. Men jag längtar faktiskt en hel del och känner att jag vill börja jobba snart igen. I och för sig jobbar jag redan en del och ska nu i oktober starta med en dag/vecka plus en helg/månaden. Ev. två pass i veckan då D* funderar på att ta ut en pappadag på fredagar.

Åter till Milton, fr.o.m mars nästan år springer han runt på dagis och lever loppan. Och jag håller alla tummar och tår jag äger för att han ska få en plats på sin systers förskola!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar