lördag 10 oktober 2009

Lördag

Idag har vi inte gjort många knop, känns det som ialla fall.
Sov till halv nio, åt lite frukost. Är det inte lyx att få färska frallor hängandes på dörren en lördags morgon? Absolut! Plus att vi gynnar små tjejerna i fotbollen på samma gång.
Gjorde oss iordning för att promenera lite på torget. Tittade lite men det fanns inget skoj att köpa idag. Velade på ett par over-kne-strumpor men struntade i dom i slutändan.
Farmor bor precis jämte så det blev ett besök upp till henne med. Pappa och hans hund Flisan, som Nellie är stört förtjust i, kom upp en sväng med.

Hemma sen efter ett par timmar lagade vi mat. Potatis, fisk och räksås, mmm....
Tänkte att vi skulle ha vilat oss efter maten men jag satte igång med en ordentlig storstädning av badrummet. Tänkte bara finspusta lite grann inför morgondagens husvisning men gjorde en aningens mer. Nellie hittade sina pennor och ritblock och underhöll sig med det medans jag "fejjade".

Har försökt att göra det mesta idag av städning för om jag känner mig själv i morgon så kommer det bli stressigt ändå. Visningen är redan kl. 12 så det är skönt att ha det mesta gjort. Bara dammsugning kvar. Känner att jag inte riktigt kan göra något mer idag så jag lägger allt åt sidan och tänker på mig själv nu.

Popcorn tajm med cola för mor och dotter nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar